zondag 6 februari 2022

hakken uit het zand

Ik sta op, maak me klaar, pak wat fruit 
Pak mijn fiets, rij de straat uit
Na enige tijd kom ik aan
Plaats van bestemming; de maan
Want voor mijn gevoel ben ik heel ver weg
En zou je 't geloven als ik zeg

Dat ik niet meer thuis ben
Dat thuis vervaagt en
Een andere invulling heeft 
Ook als jij het anders beleeft 

Ik wil niet vertrekken, ik wil niet weg hier
Dit kleine meisje had hier zoveel plezier 
Ik leerde kennen, leerde aan en leerde af
Was dankbaar voor alles wat deze plek mij gaf

Ik was hier vrij, mocht er zijn
Met mijn liefde, maffe humor en ook mijn pijn
Ik was er en dat was goed
En nu weet ik even niet meer wat ik moet

Opnieuw beginnen
Opnieuw beminnen
Leren kennen, aanleren en afleren
Op deze weg weer nieuwe beren 

Het begin is goed
Voorzichtig goede hoop
Die eerste indruk is wat het 'm doet
Ik voel mijn hard bonzen wanneer ik binnen loop

Een glimlach, op mijn schouder een hand
Voorzichtig schuiven mijn hakken uit het zand
Ik voel me warmer worden en kalmeer
Misschien kom ik toch tot inkeer 

Nieuw is spannend, maakt me bang
Maar verandering ken ik toch al zo lang
De onzekerheid nekt me bijna weer
Maar ik besluit, niet dit keer

Ik hou me staande en ik hou me groot
Met 1 meter 60 voelt dat idioot 
Maar ik leerde niet alleen kennen, af en aan
Ik leerde vooral hoe ik met mijzelf
Om wilde gaan

Klaar met ik durf niet
Of kan ik dit wel?
Met "wat als iemand me ziet"
Of "zien ze me wel?"

Ik ben veranderd en niet iedereen vind dat oke
Ik durf meer en geef niet meer zo mee
Ik sta sterker dan ooit, weet je dat?
Ik bewandel -heel cliché- mijn eigen pad

Ik koos ervoor om weg te gaan
Om een volledig nieuw pad in te slaan
Ja, ik zal het missen, geheid
Maar op dit moment voer ik mijn eigen strijd

Ooit kom ik terug en dan zul je zien dat
Zorgen maken niet nodig was
Ooit kom ik terug en dan zie je dat
Ik gewoon niet meer in dat plaatje pas












Geen opmerkingen:

Een reactie posten